Carlsberg Group: Vinder af CSR Prisen 2015 - virksomhed med flere end 6000 medarbejdere

Rapporten demonstrerer med succes en stærk sammenhæng mellem Carlsbergs CSR strategi, rammeværk, politikker, målsætninger og status

CSR

Carlsberg Group er vinder af CSR Prisen 2015  inden for kategorien virksomhed med flere end 6000 medarbejdere med rapporten "CSR Report 2014, Growing responsbility together".

Carlsberg Group vinder prisen for en særdeles relevant og sammenhængende CSR-rapport, der med tre temaer, tydelige prioriteter frem mod 2017 og klar opstilling af resultater giver læseren overblik og indsigt i hvad ansvarlighed er for en international bryggerikoncern som Carlsberg Group. 'Responsible drinking' er naturligvis på agendaen for Carlsberg Group, som også gennem rapporten markerer sig som frontløber inden for cirkulær tænkning og økonomi med  oprettelsen af 'Carlsberg Circular Community'.

Rapporten demonstrerer med succes en stærk sammenhæng mellem virksomhedens CSR strategi, rammeværk, politikker, målsætninger og status. Der redegøres konsekvent for 2014-mål og status på målene, samt hvad målene er for 2015 på tværs af de tre temaers prioriteter. Samtidig er der gode beskrivelser af virksomhedens vurdering af væsentlighed og kriterier for rapportering. Carlsberg Group rapporterer efter GRI og rapporten udgør virksomhedens Communication on Progress til FN's Global Compact.