Undervisere skal på højde med de studerende på den digitale front

MedlemsnyhedFremtidens undervisere på de videregående uddannelser skal i højere grad mestre digitale kompetencer for bedst muligt at klæde de studerende på til en digital fremtid.

Uddannelse

Uddannelses- og forskningsministeren giver 45 millioner kroner til ni nye projekter, som har til formål at løfte digitale kompetencer og viden om digitale læringsteknologier blandt undervisere på de videregående uddannelser. Særligt ét projekter er interessant for revisorbranchen.

Projekt: Artificial Intelligence (AI) for undervisere på erhvervsøkonomiske uddannelser

Ansøger: Alle erhvervsakademier og Copenhagen Business School

Indholdet af projekt to har til formål at udvikle kompetenceudviklingsforløb i AI for undervisere på erhvervsøkonomiske uddannelser på de otte erhvervsakademier og CBS. Forløbene vil ligge online på Erhvervsakademiernes fælles portal til online uddannelse.

På tværs af uddannelser og institutioner

Den digitale kompetenceudvikling af underviserne er repræsenteret ved både universiteter, professionshøjskoler, erhvervsakademier, de kunstneriske samt de maritime videregående institutioner fordelt over hele Danmark.

Nuværende erfaringer og viden skal bruges for at styrke projekterne og dermed styrke de digitale læringsteknologier på tværs af uddannelser og institutioner.

 

Dygtige undervisere betyder god undervisning

Projekterne har til formål at styrke undervisernes digitale viden og bruge teknologien til bedst muligt at undervise de studerende og vise dem, at det er vigtigt de udnytter de muligheder som teknologien tilbyder dem. Det er her at underviserne spiller en stor rolle, så de studerende bedst muligt kan blive klædt på til en endnu mere digital fremtid og ikke mindst arbejdsmarked.

Kontakt

  • Josefine Jørgensen

    Konsulent, CSR og uddannelsespolitik

    4193 3141