Skat indrømmer telefonkaos

Skat
Der er problemer med SKAT’s telefonsystemer. Det viser en rundspørge hos Revisorbranchens Ekspertpanel, skriver Dagbladet Børsen. Her mener syv ud af 10 de statsautoriserede revisorer ikke, at SKAT’s telefonsystemer fungerer godt nok. Der er for lange ventetider; nogle gange kommer man slet ikke igennem til SKAT eller også bliver man sendt det forkerte sted hen. John Bygholm, formand for FSR’s skatteudvalg, siger:

”De, der sidder og tager imod, skal vide ret meget for at kunne henvise til de rigtige personer. Men det gør de altså ikke – og det er altså også en ret stor opgave. Så selv om ideen om systemet måske lyder besnærende, så er jeg kritisk over for strategien. Og der er altså ikke ret mange virksomheder, der kunne tillade sig at have sådan et system – medmindre kunderne altså er tvunget til at komme i butikken.”

Ifølge Dagbladet Børsen tager Steffen Normann Hansen, produktionsdirektør i Skatteministeriet, kritikken til sig. Han fortæller, at SKAT har nedsat en taskforce, som skal kigge på, hvordan SKAT’s telefonsystemer kan blive bedre. Det glæder John Bygholm sig over og siger dertil, at en specifik adgang for professionelle kan være en mulig løsning.