Fra talknækker til strategisk rådgiver

PresseklipDansk Erhvervs Specialmagasin, 23. oktober 2013

FSR i medierne

Revisor står på skuldrene af deres eget indgående kendskab til virksomhedernes regnskab og målsætning, når de indtager rollen som rådgiver. Sådan lyder det fra administrerende direktør i FSR – danske revisorer, Charlotte Jepsen, skriver Dansk Erhvervs Specialmagasin, der udkommer som et indstik i Børsen.

Hun er godt klar over, at revisor har haft et støvet image, men mener samtidig, at det lige præcis er den ”kedelige” del, der er revisors styrke i forhold til at kunne give en grundig rådgivning.

”Vi kender alle billedet af ham med regnemaskine, papirstrimmel og ærmeholdere. Men det er netop revisors metodiske og objektivt funderede indsigt i virksomhedernes økonomi og forretningsmodeller og deres tætte kontakt til ledelse og bestyrelse, der giver dem så stærkt et fundament,” siger Charlotte Jepsen.

FSR – danske revisorer og Dansk Erhverv har lavet en undersøgelse, som viser, at tre ud af fire virksomheder i servicesektoren ser revisoren som sin foretrukne rådgiver. I starten af 2011 udviklede FSR – danske revisorer derfor i samarbejde med den daværende regering og en række andre erhvervsorganisationer rådgivningsmateriale til små og mellemstore virksomheder og deres revisorer.

”Formålet er at udnytte den unikke viden, som revisorerne opsamlet i forbindelse med revision, til at rådgive om vækst, innovation og forretningsudvikling,” siger Charlotte Jepsen og  fortæller, at samarbejdet fortsætter under den nuværende regering, og at det støvede image efterhånden er på vej ud.

”Revisorbranchen er faktisk repræsenteret på en top ti-liste over virksomheder, som unge businessstuderende gerne vil arbejde for,” siger Charlotte Jepsen.

Kontakt

  • Anders Lau

    Kommunikationschef - presse og public affairs

    3369 1047
    4193 3147