CSR skal ud i alle hjørner af virksomheden

PresseklipDansk Erhvervs Avis, 29. oktober

FSR i medierne

 Konferencen " Værdiskabende CSR -god ledelse, praksis & rapportering", arrangeret af Dansk Erhverv, FSR -danske revisorer, og Erhvervsstyrelsen, samlede cirka 350 deltagere, der blev præsenteret for talrige konkrete værdiskabende eksempler ude i virksomhederne, og som jordede myten om, at CSR -Corporate Social Responsibility enten er " en sjov markedsføringshat eller et politisk korstog".

Birgitte Mogensen, formand for CSR-udvalget i " FSR - danske revisorer", konkluderede, at CSR er kommet for at blive: " Døgnfluen er væk, og CSR er ved at flyve ind i virksomhedens langsigtede strategi. Men det er også en sky af begreber, og der kommer hele tiden nye til.

Det kan være svært at favne, og derfor er øvelsen for topledelsen også at prioritere forretningsmæssigt. Imidlertid bliver værdiskabelsen i internationale virksomheder spredt over flere og flere lande, og det giver nye udfordringer.".

" CSR er hverken en sjov markedsføringshat eller et politisk korstog. Det er med til at forbedre virksomhedernes værdiskabelse." Charlotte Jepsen, administrerende direktør, FSR - danske revisorer.




Kontakt

  • Jakob Holm

    Chefkonsulent

    3369 1069
    4193 3169