FSR – danske revisorer og CBS hædrer studenter-startup’ere

PressemeddelelseI samarbejde med CSE og CBS uddeler FSR – danske revisorer for første gang FSR Startup Award. Prisen på 50.000 kroner går til en lovende dansk iværksættervirksomhed, der har skabt betydelige resultater med virksomheden. Arrangementet finder sted på CSE den 29. april, hvor seks iværksættere pitcher om pengepræmien foran en dommerkomité.

ArrangementerSMVFSR - danske revisorer

Unge iværksættere driver fornyelsen i dansk erhvervsliv
FSR Startup Award er stiftet af FSR – danske revisorer i samarbejde med Copenhagen School of Entrepreneurship og Copenhagen Business School. Den fælles prisuddeling er udviklet for at skabe opmærksomhed om, hvor meget iværksættermiljøet betyder for dansk erhvervsliv, og for at hylde de mange unge og håbefulde studerende, der har taget springet og er hoppet ud som iværksættere.

Charlotte Jepsen, adm. direktør i FSR – danske revisorer siger:

”De unge iværksættere tænker nyt og fornyer dansk erhvervsliv. Derfor er det vigtigt, at vi har et godt iværksættermiljø, og at de unge allerede i uddannelsesårerne overvejer at blive ”startuppere”.  Fra revisorernes side vil vi gerne være med til at øge overlevelsesraten og vækstraten hos iværksætterne, fordi de bidrager til et sundt og konkurrencedygtigt erhvervsliv – et budskab vi gerne vil ud med i forbindelse med FSR Startup Award, ” fortæller Charlotte Jepsen.

Tættere på erhvervslivet
FSR Startup Award bliver afholdt på CSE, Copenhagen School of Entrepreneurship, der er et fakultet under CBS, hvor unge iværksættere kan samles og sparre med hinanden. CSE afholder blandt andet vækstprogrammer såsom GoGrow, men med FSR Startup Award vil CBS bringe de unge entreprenører endnu tættere på erhvervslivet. Det fortæller Per Holten-Andersen, rektor på CBS:

”FSR Startup Award er nyeste skud på stammen i at bringe CBS’ unge entreprenører endnu tættere på erhvervslivet. Sammen med FSR – danske revisorer vil vi sætte fokus på, at endnu flere initiativrige studerende udlever deres iværksætterdrømme. Dynamikken mellem erhvervs- og iværksætterliv og uddannelsesmiljøet er vigtig for CBS. Gennem prisuddelingen vil vi intensivere dette sammenspil mellem de studerende og det øvrige erhvervsliv.”

CBS har for nylig også besluttet at etablere CBS Erhverv, der skal styrke samspillet mellem universitet og erhvervslivet yderligere.

Succesrige iværksættere i dommerpanelet
Til FSR Startup Award vil de seks bedste ansøgere til prisen ”live-pitche” deres forretningsidé foran et dommerpanel bestående af nogle af de fremmeste nationale og internationale aktører i iværksættermiljøet. Blandt andet vil Mikkel Rosener, medstifter af Firstborn, Alexander Wulff, medstifter af ABEO, og Henrik Kronborg Iversen fra EY bedømme de unge iværksætteres forretningscases.

Den bedste pitcher vil blive hædret med en pengepræmie på 50.000 kroner, som kan hjælpe virksomheden videre.

Sted og tilmelding
FSR Startup Award finder sted den 29. april klokken 15:30-17:30 på CBS på Frederiksberg, hvorefter der er mulighed for networking.

Deltagelse er gratis, og hvis du har lyst at overvære arrangementet, kan du melde dig til via dette link, hvor du også kan se hele programmet.