30. august 2017

Nyheder og pressemeddelelser Pressemeddelelse

Revisorerne: Investorfradrag vil få stor effekt

Nyt erhvervs- og iværksætterudspil fra regeringen rummer mange positive forslag og initiativer, mener FSR – danske revisorer.

Billede af Anders Lau

Anders Lau Pressechef
nyn@sfe.qx 4193 9147

Billede af Camilla Hesselby

Camilla Hesselby Vicedirektør
pur@sfe.qx 2556 4196

Regeringen har i dag fremlagt en erhvervs- og iværksætterpakke "Sammen om fremtidens virksomheder" med 22 konkrete forslag. Med pakken lægger regeringen blandt andet op til at skabe en bedre aktiekultur i Danmark, sænke omkostninger og skatter for særligt små- og mellemstore virksomheder og styrke den digitale udvikling i erhvervslivet.

Charlotte Jepsen, administrerende direktør i FSR – danske revisorer, glæder sig især over, at flere af regeringens forslag er møntet på at gøre det lettere for virksomhederne at opnå finansiering og tiltrække investorer.

”Flere af tiltagene angriber flere af de udfordringer, som virksomhederne sidder med i deres hverdag. Det gælder ikke mindst penge til drift og investering, som revisorerne igennem flere år har peget på som en barriere for vækst. Jeg vil derfor gerne kvittere for en fin sammensat pakke”, siger Charlotte Jepsen.

Blandt regeringens forskellige forslag fremhæver Charlotte Jepsen især investorfradraget som et spændende tiltag, der kan bidrage til at skaffe risikovillig kapital til små- og mellemstore virksomheder:

”Investorfradraget er et nyt og virkningsfuldt tiltag der skal hjælpe med at skaffe mere kapital til især vores mindre virksomheder og iværksættere. Vi håber, at der kan findes fælles fodslag blandt et flertal af Folketingets partier til en sådan løsning. Det vil være en hjælpende hånd til underskoven i dansk erhvervsliv”, siger Charlotte Jepsen.

FSR – danske revisorer har i flere undersøgelser vist, at særligt de mindre virksomheder fortsat er udfordrede i forhold til at skaffe finansiering og derfor søger mod alternative finansieringskilder.

Gratis medlem?

Medlemsfordele

Faglige nyheder
Rabat på kurser