03. januar 2019

Nyheder og pressemeddelelser Pressemeddelelse

Milliardoverskuddene ruller fortsat ind i dansk erhvervsliv

Danske selskabers resultat vokser igen med et to-cifret milliardbeløb. Hele 33 mia. kroner voksede bundlinjerne med i seneste regnskabsår 2016-2017. Og det er ikke kun de største selskaber, der står for fremgangen, de små selskaber kan også være med, viser ny FSR - analyse.

Billede af Anders Lau

Anders Lau Pressechef
nyn@sfe.qx 4193 9147

På bare otte år er den samlede bundlinje i danske selskaber steget fra 138 mia. kr. til 345 mia. kr. Dermed har danske selskaber formået at vokse deres resultater før skat med over 200 mia. kroner i perioden 2010 til 2017. Alene det seneste regnskabsår, 2016-2017, har virksomhederne formået at vokse resultatet med 33 mia. kr. svarende til en stigning på over 10 pct.

Samlet resultat for danske selskaber

Analysen, der er foretaget af FSR – danske revisorer på baggrund af regnskabstal fra kreditinstituttet Experian, viser udviklingen i årets resultat efter skat for aktie- og anpartsselskaber i perioden 2010-2017. Herunder hvordan det samlede resultat fordeler sig på landsdele i Danmark, forskellige selskabsstørrelser samt udvalgte brancher.

Resultatfremgangen hos selskaberne ses blandt andet hos de helt store danske selskaber, men hele dansk erhvervsliv har nydt godt af fremgangen, fremhæver erhvervspolitisk direktør i FSR – danske revisorer, Tom Vile Jensen.

”Analysen viser, at milliarderne fortsat ruller ind i dansk erhvervsliv. Sammenlagt er virksomhedernes resultat steget med over 200 mia. kr. på få år. Det svarer til prisen på omkring 8 Metro-city ringe. Og det er ikke kun de største selskaber, der nyder godt af resultatfremgangen. Faktisk er det de største selskaber med over 200 ansatte, men også de helt små selskaber med mellem 0 og 9 ansatte, der står for langt størsteparten af fremgangen i resultatet”, siger Tom Vile Jensen.

Læs hele analysen.

Gratis medlem?

Medlemsfordele

Faglige nyheder