FSR – danske revisorer: Tilfredshed med kapitalindsprøjtning til SMV’erne

PressemeddelelseEt stort flertal af revisorerne har peget på, at lettere adgang til finansiering vil kunne styrke væksten i de danske virksomheder. Regeringen har taget et stort skridt i den rigtige retning for at kickstarte eksporten og investeringerne, fordi pengene kommer ud at arbejde i virksomhederne med det samme

SMV

Regeringen har lanceret et vækstsudspil, der indeholder godt 1 mia. kroner til Vækstkaution og lån i Vækstfonden samt 15 mia. kr. til eksportlån og 20 mia. til eksportgarantier. Initiativet er målrettet de små og mellemstore virksomheder (SMV). FSR – danske revisorer er positiv indstillet over for initiativet, som vil have en direkte positiv virkning på væksten.

”Et stort flertal af revisorerne har peget på, at lettere adgang til finansiering vil kunne styrke væksten i de danske virksomheder. Regeringen har taget et stort skridt i den rigtige retning for at kickstarte eksporten og investeringerne, fordi pengene kommer ud at arbejde i virksomhederne med det samme”, siger adm. direktør i FSR – danske revisorer Charlotte Jepsen.

” I FSR - danske revisorer har vi tidligere peget på blandt andet Vækstkautions-ordningen som en effektiv mulighed for at lette på kreditsituationen. Styrkelsen af både vækstkaution og eksportkaution er en god kombination, som vil hjælpe mange især mindre virksomheder, der er udfordret af den økonomiske krise”, vurderer Charlotte Jepsen.”

Regeringens udspil kan læses her:

Analyser fra FSR – danske revisorer om finansiering:

• Charlotte Jepsen

Administrerende direktør