SE høster pris for fokus på lokalområdet

Andelshavere og lokalområde skal også nyde godt af virksomhedens succes. Det er en af visionerne bag SE’s CSR-rapport, der i dag har vundet FSR – danske revisorers CSR Pris 2014 for nye tilgange inden for CSR-rapportering. Særligt SE’s stærke fokus på partnerskaber blev fremhævet af dommerpanelet som noget, der kan være til inspiration for andre virksomheder.

CSRFSR - danske revisorer

Mandag eftermiddag kunne SE lade sig fejre som modtager af FSR – danske revisorers CSR-pris for ”nye tilgange inden for CSR-rapportering”.

Et fokus på at skabe værdi for det samfund, som virksomheden er en del af, og virksomhedens indsats for at skabe stærke partnerskaber, var nogle af de elementer i SE’s CSR-rapport, der har fået den til at skille sig ud fra mængden.

”SE vinder for at fremvise en tilgang til CSR, som er strategisk, og som favner ejerstrukturen og lokalsamfundet på en troværdig måde. Som moderne andelsselskab er ønsket om at give noget værdifuldt tilbage til andelshavere og samfund i højsædet, og netop den fortælling og virksomhedens fokus på partnerskaber er en tilgang, der kan være til stor inspiration for andre,” siger formand for FSR – danske revisorers CSR-udvalg, Birgitte Mogensen.

Prisen blev uddelt til SE af administrerende direktør for FSR – danske revisorer, Charlotte Jepsen, som afslutning på konferencen 'Værdiskabende CSR – god ledelse, praksis og rapportering', som Dansk Erhverv, Erhvervsstyrelsen og FSR – danske revisorer holdt på Børsen i København mandag den 6. oktober.

Forandringer skabes ikke i lukkede hjørnekontorer
SE er i dag et af Danmarks største energi- og teleselskaber med mere end 1.200 ansatte. Som et næsten 100 år gammelt andelsselskab vægter de den åbne dialog med kunder, andelshavere, samarbejdspartnere og lokalsamfund højt.

”Forandringer skaber man ikke i lukkede hjørnekontorer, men derimod ved at være åben om vores visioner og de fejl, som vi begår, og de udfordringer, vi står overfor. Sammen kan vi gøre en forskel,” sagde Ole Fruekilde Madsen, koncerndirektør i SE blandt andet i sin takketale.
Han fremhævede desuden, at SE er klar til, i tæt dialog med lokalsamfund og interessenter, at gå forrest med et godt eksempel og store investeringer for at løse de udfordringer, der venter i de næste årtier for at fremme den grønne omstilling og for at gøre Danmark til en digital vindernation.

CSR-prisen blev i år uddelt for 20. gang, hvilket bl.a. blev markeret med deltagelse af H.K.H. Kronprinsessen. Foruden den vestjyske energi- og telekoncern var prismodtagerne blandt andre A.P. Møller – Mærsk, der modtog prisen for bedste CSR-rapport fra store virksomheder og Novozymes, der modtog en særlig jubilæumspris.

Yderligere informationer:
FSR – danske revisorer
Formand for CSR-udvalget, Birgitte Mogensen
bm@birgittemogensen.dk, 21 41 60 28

SE
Jan Lyng Lauridsen, kommunikationschef
jall@se.dk, 29 53 58 76

Om CSR-prisen 2014
Det er 20. år i træk, at FSR – danske revisorer uddeler prisen for bedste ikke-finansielle årsrapporter til danske virksomheder. CSR-prisen gives som anerkendelse af virksomheder, der leverer bemærkelsesværdig CSR-rapportering i en række kategorier:

Hovedprisen - bedste CSR-rapport for virksomheder med flere end 500 medarbejdere
Vinder: A. P. Møller – Mærsk

Jubilæumsprisen i anledning af 20. året for uddeling af priserne
Vinder: Novozymes

Prisen for nye tilgange - virksomheder, der udmærker sig ved en særlig tilgang
Vinder:  SE

SMV-prisen - bedste CSR-rapport for virksomheder med mindre end 500 medarbejdere
Vinder: Færch Plast

Dommerpanelet består af repræsentanter fra det danske erhvervsliv. I år deltog Jøp, Ove & Myrthu CPH, Erhvervsstyrelsen, Threadneedle, ATP, LO, DI og CBS.

Fotos - Jakob Carlsen
Klik på et billede for at hente det i fuld størrelse

H.K.H. Kronprinsessen og Ole Fruekilde Madsen, koncerndirektør i SE.