Tillid som konkurrence-parameter

I denne udgave af SIGNATUR sætter vi fokus på etik, moral og ansvarlighed. Temaet er aktuelt i en tid, hvor tilliden til erhvervslivet generelt og til den finansielle sektor i særdeleshed er svækket. Både internationalt og nationalt oplever vi i disse år en række verserende sager, og det har fået offentligheden til at kræve en moralsk oprustning og et stærkere etisk kompas.

Med dette nummer ønsker vi at sætte fokus på, hvordan vi kan genrejse tilliden til erhvervslivet, og hvordan revisorerne som offentlighedens tillidsrepræsentant kan bidrage til, at samfundet i dag og fremover kan fæste lid til den finansielle og ikke-finansielle information fra private virksomheder og offentlige institutioner.

Magasinet udkommer mandag den 9. september, men allerede nu kan du læse et interview med Danske Banks formand, Karsten Dybvad, som fortæller om at genopbygge tilliden til banken. Derudover kan du i en artikel møde Michael Gravgaard, som har spillet i flere danske fodboldklubber og er 96 procent cand.merc.aud'er. Han kender vigtigheden af at kunne orientere sig efter et etisk kompas, selvom om han engang scorede et mål efter at have givet modstanderen et ureglementeret skub. 

Viser 1 til 10 af totalt 10 resultater

Sorter listen

Kontakt

  • Jan Wie

    Kommunikationschef - interne medier og medlemmer

    3369 1028
    4193 3128
  • Julie Gjøtterup Andersen

    Student