Lederens værktøjskasse - konflikthåndtering, robusthed, motivation og den vanskelige samtale

Dette kursus giver dig viden, metoder og værktøjer til håndtering af nogle af de mest almindelige situationer, der opstår mellem virksomhed og kunde og internt på en arbejdsplads. Kurset tager udgangspunkt i revisor som leder af en revisionsproces og et revisionsteam, eller leder af løsning af andre af revisorernes kerneopgaver.

Kurset er for dig, der er yngre partner eller ledende revisor. 

Udbytte - Efter kurset vil du​

  • i større grad kunne motivere andre – og dig selv, hvilket er forudsætningen for at få følgeskab af både kunder, kolleger og yngre medarbejdere og dermed levere høj kvalitet i revisors ydelser.

  • kunne gennemføre den vanskelige samtale med kunder, kolleger og yngre medarbejdere.

  • kunne anvende metoder og værktøjer, der håndterer konflikter hensigtsmæssigt

  • udvise større robusthed i din daglige ledelse af revisionsopgaver og andre opgaver.

KURSUSBESKRIVELSE

Som leder af en revisionsproces og et revisionsteam eller som leder af andre ydelser inden for revisors kerneområde kommer man ud for situationer, der er udfordrende – måske endda ubehagelige, fordi man er tvunget ud af sin faglige komfortzone, og ind i problematikker, der kræver helt andre kompetencer, end dem man er vant til at bruge.

Det er især situationer, hvor man skal kommunikere med en eller flere andre personer om noget, man er uenige om, noget meget personligt eller noget, der har meget stor betydning for den enkelte. Håndtering af disse situationer udskydes ofte i håbet om, at de nok forsvinder af sig selv, eller at en anden tager sig af dem. En hensigtsmæssig håndtering kan være afgørende for kvaliteten af revisors arbejde.

Som leder forventes det, at man tager ansvar for at løse problemstillingerne. Derfor skal den ledende revisor være klædt på til at håndtere disse situationer.

Dette kursus giver dig viden, metoder og værktøjer til at forstå og øge motivationen, samt håndtering af konflikt og den vanskelige samtale, der opstår i samarbejdet mellem virksomhed og kunde og internt på en arbejdsplads. 

 

Indhold:

  • Bliv introduceret til grundlæggende begreber og modeller inden for ledelse og organisationspsykologi

  • Få viden om hvordan du fremmer motivationen og bringer energi ind i løsningen af vanskelige situationer med øget kvalitet som resultat

  • Få konkrete værktøjer til at gennemføre den vanskelige samtale og

  • Få indsigt i konflikters opbygning og håndtering heraf.

BEMÆRK: Kurserne ”Lederens værktøjskasse del 1” og ”Lederens værktøjskasse del 2” kan tages uafhængigt af hinanden. 

 

Underviser

Marianne Z. Svenningsen, statsautoriseret revisor, master i organisationspsykologi og certificeret coach. Marianne har mange års erfaring som revisor, uddannelseschef i PwC og FSR - danske revisorer. Som selvstændig konsulent har Marianne fokus på bl.a. lederudvikling samt coaching og træning af kandidater, der skal til revisoreksamen. Marianne har et indgående kendskab til revisionsbranchen og revisors opgaver og til ledelse som fag og i praksis.


Del til:

Medlemsfordele

Med et medlemsskab får du bl.a.

Et politisk talerør
Analyser og surveys
Rabat på kurser

Bliv medlem af FSR

Tilmeld dig nu