Politik, kommunikation og analyse
Politik, kommunikation og analyse understøtter foreningens vision, mission og strategi ved at være i tæt dialog med politikere og myndigheder; ved at opbygge viden og fakta om revisorbranchen og erhvervslivet generelt; samt gennem en aktiv kommunikations- og presseindsats.
Politik, kommunikations og analyses konkrete indsatsområder afhænger af foreningens aktuelle strategi. Eksempler på konkrete arbejdsområder er:
- Politikudvikling og politisk interessevaretagelse
- Deltagelse i politikforberedende arbejde, herunder eksternt udvalgsarbejde
- Udarbejdelse af rapporter, analyser og statistikker
- Medlemskommunikation; herunder udarbejdelse af nyhedsbreve og medlemsmagasiner, hjemmeside, podcasts, video mv.
- Pressehåndtering og kontakt til medierne
- Ekstern kommunikation; herunder udvikling og vedligehold af hjemmeside, sociale medier, arrangementer (CSR Prisen, Årsrapportprisen, Danica Prisen, Årsmøde mv.)
- Markedsføring af kursusaktiviteter og kommercielle aktiviteter