Udvalget har som formål at afgive responsa og vejledende udtalelser om rimeligheden af et honorar på foreningens vegne.


Responsumudvalget er et fagligt udvalg, der kan behandle forespørgsler vedrørende god revisorskik – herunder god revisionsskik, god rådgivningsskik, god revisoretik og god regnskabsskik – og rimeligheden af et af foreningens medlemmer faktureret honorar.

Typiske forespørgere er revisors kunder, disses advokater eller offentlige myndigheder. Det er en forudsætning for behandlingen, at forespørger har en retlig interesse i sagen, dvs. at forespørger er direkte part.

Udvalget behandler ca. 80 sager årligt og den normale sagsbehandlingstid er 6-8 måneder. Der opkræves et sagsbehandlingsgebyr, som fastsættes i hver enkelt sag ud fra dennes omfang og kompleksitet.

Udvalget arbejder i henhold til Forretningsordenen.

Responsumudvalgets medlemmer vælges på foreningens generalforsamling og er således uafhængige af bestyrelsen. Medlemmer vælges for to år ad gangen og kan maksimalt sidde i udvalget i 12 år.

Henvendelser til Responsumudvalget

FSR - danske revisorers Responsumudvalg behandler henvendelser vedrørende honorarspørgsmål og spørgsmål vedrørende god revisorskik, herunder god revisionsskik, god rådgivningsskik og god revisoretik.

Ønsker du at indsende en sag til kan du benytte vores henvendelsesformular

Udvalgsmedlemmer

  • Brian Stubtoft, formand
  • Vibeke Düring Jensen, viceformand
  • Peter Rasborg, viceformand
  • Henrik Westh Thorsen
  • Henrik Z. Hansen
  • Jan Kristensen
  • Jørgen Lund Antonsen
  • Kim Kjellberg
  • Torben Andersen
  • Torben Ahle Pedersen

Sekretær: Mette Conradsen

Se Responsumudvalgets forretningsorden.

Del til: