Udvalget for rapportering om bæredygtighed

Udvalget har til formål at følge udviklingen og at bidrage til at sikre en ensartet og høj kvalitet samt at drive den faglige udvikling inden for bæredygtighedsrapportering. Det er herunder udvalgets formål at understøtte foreningens medlemmer med relevant viden, fortolkning og vejledning for at skabe grundlaget for en fælles branchetilgang til fortolkning og vurdering af lovkrav. Udvalget formulerer faglige holdninger på bæredygtighedsområdet for at bidrage til, at foreningen kan gøre sin indflydelse gældende både nationalt, europæisk og internationalt.


Opgaver

Bæredygtighedsrapporteringsudvalget har følgende opgaver:

  • Fortolkning og fagtekniske diskussioner om lovpligtig og frivillig bæredygtighedsrapportering for at understøtte en ensartet og høj kvalitet i bæredygtighedsrapporteringen.
  • Bidrage med input til høringer over lovgivning og standarder og indgå i dialog med myndigheder mv.
  • Identificere behov for og bidrage til anbefalinger, vejledning og fortolkninger til medlemmernes arbejde med bæredygtighedsrapportering med det formål at fremme kvalitet og en ensartet branchetilgang.
  • Identificere og adressere mærkesager indenfor bæredygtighedsrapportering og bidrage med sparring til foreningens politiske interessevaretagelse inden for området.

Læs hele kommissoriet for Udvalget for rapportering om bæredygtighed.

Udvalgsmedlemmer

  • Lise Kuld, udvalgsleder
  • Anne Frendrup, viceudvalgsleder
  • Steen Søgaard Rasmussen
  • Tanja Gravesen
  • Jane Thorhauge Møllmann
  • Carsten Mønster
  • Emilie Bergmann Hannarajah
  • Jesper Esman Andersen
  • Amanda Stahlhut Hjorth

Sekretær: Sigurd Larsen Seerup

Del til: